VÁZLAT:
3 történeti tény:
A tanítványok
személy szerint nem várták a feltámadást. Nem lelkesedésükben találják ki a
dolgot, épp ellenkezőleg: a keresztre feszítés után csalódtak, és
reménytelenek, menekülnek a városból, vissza a régi életükbe.
Se a
tanítványoknak se a korabéli zsidóknak nem volt benne a képzeletvilágában a
(világ vége előtti) feltámadás. Szavuk
sem volt erre. Nem arról van tehát szó, hogy más eseményeket a vallási
képzeletviláguk szerint feltámadásként értelmeznek, épp ellenkezőleg:
találkoznak a feltámadás tényével, amely gyökerestül átformálja az addigi
világképüket. Mindent újra kellett gondolniuk: az Istenről alkotott képüket, új
szavakat kellett kitalálniuk korábban nem elgondolt dolgok leírására.
Néhány héttel
később a megrettent apostolok ismét Jeruzsálemben vannak, az életveszélyes
városban, és hirdetik, hogy Jézus él, ők találkoztak vele, ő Úr (isteni rang),
az Atya jobbján ül és újra eljön ítélni élőket és holtakat. Az apostolok élete
átalakul, másból sem áll, mint a feltámadás hirdetéséről, közülük mind, egy
kivételével az életét adja a hitéért: vagyis, néhány héttel a tragikus
események után elhangzik a húsvéti prédikáció, az örömhír, hogy Jézus él.
Következtetés:
Az örömhír és a
kereszthalál között kellett valaminek történni, ami megmagyarázza ezt az
átalakulást. Ez a feltámadás. (Mivel minden más magyarázat abszurditásba torkollik).
(Természetesen ha a csodák lehetőségét eleve kizárjuk, akkor a feltámadás nem jöhet szóba, de mivel Isten létezik, csodák is lehetségesek, ezért Jézus feltámadása nem képtelenség.)
Jézus istenségének bizonyítása bővebben itt:
http://katolikusvalasz.blogspot.de/2013/11/jezus-orult-hazug-vagy-isten.html
(Természetesen ha a csodák lehetőségét eleve kizárjuk, akkor a feltámadás nem jöhet szóba, de mivel Isten létezik, csodák is lehetségesek, ezért Jézus feltámadása nem képtelenség.)
Jézus istenségének bizonyítása bővebben itt:
http://katolikusvalasz.blogspot.de/2013/11/jezus-orult-hazug-vagy-isten.html
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése