2014. január 6., hétfő

Jézust enni kannibalizmus?

Ahogy annak idején a zsidók között, majd a Római Birodalomban, ma is joggal vetődik fel a kérdés, hogy Jézus tanítása, miszerint az ő testét kell ennünk és a vérét kell innunk, nem kannibalizmus-e?



Mindez persze nem lényeges azoknak a keresztényeknek, akik ezen a pontos szimbolikusan értelmezik Jézus szavait, azonban a Bibliában semmi nem utal arra, hogy Jézus képletesen értette volna mindezt. Sőt, Jézus olyannyira komolyan beszélt, hogy ekkor hagyják őt faképnél sokan a tanítványai közül: "kemény beszéd, ki hallgatja"; majdnem a tizenkettő is elhagyja:  "ti is el akartok menni?" (Jn 6).

Miért nem kannibalizmus tehát az Eucharisztia?



  • Az Eucharisztia ugyan valóban Jézus teste, és mi valóban megesszük, ám az Eucharisztiában senki nem hal meg, nem öljük meg Jézust, sőt kárt sem okozunk benne, és így az Eucharisztia vétele minőségileg és erkölcsileg is más, mint a kannibalizmus cselekedete. 
  • Jézus dicsőséges testét vesszük, egyedül ezért lehetséges egyáltalán az Eucharisztia. Tehát nem indulhatunk ki a saját megváltatlan testünkből. (Hit és keresztség által csak a lelkünk van megváltva, de a testünk még várja a megváltást; mi csak a feltámadáskor kapunk majd Jézus dicsőséges testéhez hasonló testet).
  • A kannibalizmusban emberi testrészek elfogyasztásáról van szó csupán, de nem az egész emberről: pl. az emberi lelket a kannibálok sem tudják megenni. Az Eucharisztiában a keresztények Jézus egészét teljes testét, lelkét, emberségét és istenségét veszik magukhoz.
  • A kannibalizmus lényege (ahogy a normális evés lényege is) az, hogy a "másik" (az elfogyasztott étel) "énné" váljon, belém épüljön. Az Eucharisztia lényege épp fordított: mi akarunk Jézusba épülni, mi akarunk az ő tagjaivá válni.      

http://www.catholic.com/radio/shows/open-forum-10538# min: 7









1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mennyivel egyszerűbb a protestánsok dolga! Mivel nem hisznek abban, hogy az ostya, meg a bor - jobb helyeken pászka és bor - 'átváltozik' Jézus Krisztus testévé, ezért nem kell ilyen kérdéseken rágódniuk.
Sokkal egyszerűbb, jobb, bibliaibb, és egyben logikusabb is abban hinni, hogy az úrvacsora során a megáldott pászka és bor nem változik át semmivé, ugyanúgy pászka, és bor marad.
Viszont közvetíti Jézus Krisztus testével való közösséget.