Készült Roberto de Mattei cikke alapján, melyet az Il Tempo jelentetett meg 2016. július 27-én.
Az iszlamista terror első európai mártírját Jaques Hamel atyát, július 26-án szentmise celebrálás közben ölték meg Normandiában. Két, az iszlámot dicsőítő muzulmán férfi betört Saint-Etienne-du-Rouvray plébániatemplomába, túszokat ejtettek, elvágták a 86 éves pap torkát, és egy hívőt súlyosan megsebesítettek, mielőtt a rendőrség megölte volna őket. Nincs kétség az agresszorok identitása és az őket motiváló kereszténygyűlölet felől. Az Amaq hírügynökségen keresztül az Iszlám Állam a támadókat a "harcosainak" nevezte.
Az iszlamista terror első európai mártírját Jaques Hamel atyát, július 26-án szentmise celebrálás közben ölték meg Normandiában. Két, az iszlámot dicsőítő muzulmán férfi betört Saint-Etienne-du-Rouvray plébániatemplomába, túszokat ejtettek, elvágták a 86 éves pap torkát, és egy hívőt súlyosan megsebesítettek, mielőtt a rendőrség megölte volna őket. Nincs kétség az agresszorok identitása és az őket motiváló kereszténygyűlölet felől. Az Amaq hírügynökségen keresztül az Iszlám Állam a támadókat a "harcosainak" nevezte.
Jaques Hamel atya neve is odakerült azon
keresztények ezrei közé, akiket a hitük miatt nap mint nap megégetnek,
keresztre feszítenek és lefejeznek. Mégis a július 26-i vérengzés fordulópont,
mert most először történt ilyesmi Európában, a félelem és riadalom árnyékát
vetve kontinensünkre.
Egész biztos, hogy lehetetlen őrt állítani
a Franciaországban található 50.000 vallási épülethez, és ugyanennyi templomhoz,
plébániához és szentélyhez szerte Olaszországban és másutt. Minden pap
lehetséges támadások célpontja, melyeknek valószínűsége csak nő, ismerve az
ilyen bűncselekmények öngerjesztő voltát.
"Hány halál kell, hány levágott fej,
hogy az európai kormányok felismerjék a helyzetet, amiben a Nyugat találja
magát?" – tette fel a kérdést Robert Sarah bíboros.
Mi kell még, hogy a bíborosok, és
elsősorban a pápa maga, megértsék ezt a rémes helyzetet, amiben nem csak a
nyugat, hanem az Egyetemes Egyház találja magát? A legfélelmetesebb ebben a
helyzetben az, hogy a tehetetlenség önként vállalt: az iszlamistákkal és az
egyház más ellenségeivel szemben tanúsított jótét lélekség és hamis
irgalmaskodás politikája.
Persze, a katolikusoknak imádkozniuk kell
az ellenségeikért, de tudatában kell lenniük, hogy ellenségeik igenis léteznek,
és nem korlátozhatják magukat kizárólag az imádságra, hanem kötelességük felvenni
a harcot ellenségeik ellen. A Katolikus Egyház Katekizmusa ezt tanítja, amikor
a 2265. pontjában ezt mondja:
A törvényes önvédelem nemcsak jog, hanem súlyos kötelezettség is lehet azok
számára, akiknek mások életét kell védeniük. A közjó védelme megköveteli, hogy
a jogtalan támadót ártalmatlanná tegyék. Ezen a jogcímen a közhatalom törvényes
birtokosainak joga van a fegyver használatára is, hogy a gondjaikra bízott
polgári közösség jogtalan támadóit visszaverjék.
Ferenc pápáról azt nyilatkozták, hogy különösen
felindult volt ezen erőszak hallatán, melyet pont egy templomban a szentmise liturgiája
alatt követtek el, amely épp Isten békéjét hivatott kiesdeni a világ számára.
Ám Ferenc pápa ismét elmulasztotta, hogy az elkövetőket néven nevezze, vagy a
motivációjukra rámutasson. A pápa hallgatása összhangban van a muzulmánok
hallgatásával világ szerte, akik nem ítélik el erősen, egyhangúlag és
közösségi módon azokat a bűncselekményeket, melyeket hittársaik „Allah” nevében
követnek el. Pedig még Hollande francia elnök is nyílt, Iszlám Állam elleni
háborúról beszélt a támadás estéjén mondott beszédében.
Uralkodása alatt Ferenc pápa gyorsított
eljárásban boldoggá avatott olyan 20. századi embereket is, mint például Oscar
Arnulfo Romero és Don Pino Puglisi, akiket nyilvánvalóan nem a katolikus hit
elleni gyűlölet miatt öltek meg. Még 2013. május 12-én a Szent Péter téren azt
a 800 otrantói mártírt is kanonizálta, akiket 1480. augusztus 11-én a törökök pont
azért végeztek ki, mert nem tértek át az iszlámra.
Ha Ferenc pápa bejelentené, hogy
megindítja Hamel atya boldoggá avatási eljárását, azzal egy békés, de mégis
erős és világos jelét adná, hogy az Egyház meg akarja védeni az
önazonosságát. Ha azonban a Szentatya továbbra is megmarad abban az
illúzióban, hogy lehetséges az iszlámmal a vallásközi párbeszéd, akkor ugyanúgy
meg fogja ismételni azon gyalázatos politika hibáit, melyek feláldozták a
kommunista üldözés áldozatait az Ostpolitik oltárain.
A politikák oltára azonban különbözik
attól a szent oltártól, ahol Krisztus áldozatát vér nélküli formában mutatják
be. Jaques Hamel atya megkapta azt a kegyelmet, hogy egyesüljön ezzel az
áldozattal a saját vére ontásával idén július 26-án.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése