1) „A túlnyomó többség ellene van az elvált-újraházasodottak áldozásának a szinódusi teremben” – írja egy jó kapcsolatokkal rendelkező ámde liberális újságíró (La Croix). (Éppen ezért hihetünk neki). Ez 75 százalékot jelent.
2) Két szinódusi bíboros is, akik előzőleg kritikusak voltak a szinódusi manipulációkat és liberális agendát illetően, tegnap bizakodóan nyilatkoztak: „az aggodalmaink meg lettek hallgatva”.
George Pell ausztrál származású bíboros, a pápa kilencfős személyes tanácsadó testületének egyik tagja, és a szinódusi folyamatokat aggasztónak nevező levél egyik aláírója, tegnap azt nyilatkozta, hogy a Szentatya biztosította afelől, hogy nem lesz változás a tanításban és manipuláció sem lesz. „A pápa nyílt párbeszédet kért tőlünk. A pápa jó hallgató. Előadhatod neki az ügyedet és ő meghallgatja. … A pápa egyetért velem; az egyik aggodalmam a tanítással volt kapcsolatos, és a pápa azt mondta, hogy a tanítás érintetlen marad. Nem vagyok lázadó, nem vagyok a pápa ellenfele”. Mindeközben a liberális főpapok lázadóként próbálják beállítani azokat a társaikat, akik a tanítás megváltoztathatatlansága mellett vagy a szinódusi manipulációk ellen felszólalnak.
Wilfrid Napier Dél-afrikai bíboros, aki a szinódus vezetőségéhez tartozik, és korábban több fórumon is jelezte a manipulációkat, szintén aláírója a szinódusi folyamatokat aggasztónak nevező levélnek, tegnap megelégedését fejezte ki a szinódust illetően. Egy újságírói kérdésre elmondta, hogy a 2015-ös szinódus a 2014-es szinódus bizalomteljes első hetének a folytatása. „Az aggodalmaink meg lettek hallgatva”. Arra is kitért a bíboros, hogy a két bizalomteljes időszak között volt a rossz hírű félidős jelentés 2014-ben, ami liberális ideológiai elemekkel lett feldúsítva bizonyos homoszexuális értékekkel kapcsolatban, illetve a 2014-es végső dokumentum megalkotásának folyamata is manipulálva volt. Hála Istennek, a bíboros szerint, a bizalom helyreállt.
3) Továbbra is aggodalomra adnak okot a következő ügyek:
A Humanae Vitae enciklika fogamzásgátlással kapcsolatos tanításának elszubjektivizálása (mintha elfogadható lenne, hogy a lelkiismeret az objektív erkölcs ellenében foglaljon állást – persze csak a szexuális bűnök esetében! : ) A lelkiismeretes asszonyverőket azért továbbra is csúnya szemmel néznénk, gondolom).
Olyan politikailag korrekt nyelvezet alkalmazása, ami alapján a házasságot nem neveznénk többet „felbonthatatlannak”, mert annak negatív üzenete van (?!?!), vagy a szexuális bűnökre, pl szodómia nem mondanánk többet, hogy „Mindig önmagában rossz cselekedet” (KEK 2356), mert ezt a (szövegértési képességekkel nem megáldott emberek) úgy érthetik, mint ha ők volnának rosszak (és nem csak a tetteik). Akár hiszitek, akár nem ez is a szinódusi sajtótájékoztatón hangzott el Mark Coleridge érsek szájából. És a legszebb a dologban az, hogy a sajtótájékoztató után a szép beszéd felelős Coleridge érsek a kritikusait azonnal le "habzószájú dühöngő"-zte.
Katolikus devolúció, ami nacionalizálná az igazságot (olyan abszurd helyzetekhez vezetne, hogy ami az egyik országban szentségtörés, az a másik országban bátorított magatartás lenne).
2) Két szinódusi bíboros is, akik előzőleg kritikusak voltak a szinódusi manipulációkat és liberális agendát illetően, tegnap bizakodóan nyilatkoztak: „az aggodalmaink meg lettek hallgatva”.
George Pell ausztrál származású bíboros, a pápa kilencfős személyes tanácsadó testületének egyik tagja, és a szinódusi folyamatokat aggasztónak nevező levél egyik aláírója, tegnap azt nyilatkozta, hogy a Szentatya biztosította afelől, hogy nem lesz változás a tanításban és manipuláció sem lesz. „A pápa nyílt párbeszédet kért tőlünk. A pápa jó hallgató. Előadhatod neki az ügyedet és ő meghallgatja. … A pápa egyetért velem; az egyik aggodalmam a tanítással volt kapcsolatos, és a pápa azt mondta, hogy a tanítás érintetlen marad. Nem vagyok lázadó, nem vagyok a pápa ellenfele”. Mindeközben a liberális főpapok lázadóként próbálják beállítani azokat a társaikat, akik a tanítás megváltoztathatatlansága mellett vagy a szinódusi manipulációk ellen felszólalnak.
Wilfrid Napier Dél-afrikai bíboros, aki a szinódus vezetőségéhez tartozik, és korábban több fórumon is jelezte a manipulációkat, szintén aláírója a szinódusi folyamatokat aggasztónak nevező levélnek, tegnap megelégedését fejezte ki a szinódust illetően. Egy újságírói kérdésre elmondta, hogy a 2015-ös szinódus a 2014-es szinódus bizalomteljes első hetének a folytatása. „Az aggodalmaink meg lettek hallgatva”. Arra is kitért a bíboros, hogy a két bizalomteljes időszak között volt a rossz hírű félidős jelentés 2014-ben, ami liberális ideológiai elemekkel lett feldúsítva bizonyos homoszexuális értékekkel kapcsolatban, illetve a 2014-es végső dokumentum megalkotásának folyamata is manipulálva volt. Hála Istennek, a bíboros szerint, a bizalom helyreállt.
3) Továbbra is aggodalomra adnak okot a következő ügyek:
A Humanae Vitae enciklika fogamzásgátlással kapcsolatos tanításának elszubjektivizálása (mintha elfogadható lenne, hogy a lelkiismeret az objektív erkölcs ellenében foglaljon állást – persze csak a szexuális bűnök esetében! : ) A lelkiismeretes asszonyverőket azért továbbra is csúnya szemmel néznénk, gondolom).
Olyan politikailag korrekt nyelvezet alkalmazása, ami alapján a házasságot nem neveznénk többet „felbonthatatlannak”, mert annak negatív üzenete van (?!?!), vagy a szexuális bűnökre, pl szodómia nem mondanánk többet, hogy „Mindig önmagában rossz cselekedet” (KEK 2356), mert ezt a (szövegértési képességekkel nem megáldott emberek) úgy érthetik, mint ha ők volnának rosszak (és nem csak a tetteik). Akár hiszitek, akár nem ez is a szinódusi sajtótájékoztatón hangzott el Mark Coleridge érsek szájából. És a legszebb a dologban az, hogy a sajtótájékoztató után a szép beszéd felelős Coleridge érsek a kritikusait azonnal le "habzószájú dühöngő"-zte.
Katolikus devolúció, ami nacionalizálná az igazságot (olyan abszurd helyzetekhez vezetne, hogy ami az egyik országban szentségtörés, az a másik országban bátorított magatartás lenne).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése